Poznajmy się
VM czyli visual merchandising. Jak podaje Wikipedia: (z łac. mercari – handlować; z ang. to merchandise – sprzedawać, z ang. visual – wizualny) – sprzedaż wizualna, sprzedaż za pomocą ekspozycji towaru.
Zapytacie: ale co to ma wspólnego z marketingiem i social media? Wbrew trochę jednak ma i jest ważnym elementem tej historii.
Od dziecka byłam kreatywna. Wybierając szkołę średnią byłam przekonana, że będę architektem i stworzę dzieła na miarę domu nad wodospadem Franka Lloyda Wrighta. Dlatego wybrałam liceum o profilu przygotowującym do dalszej edukacji w zakresie, projektowania. Jak to w życiu często bywa jako młoda osoba musiałam zrewidować swoje plany. Jednak nie zrezygnowałam zaspokojenia potrzeby kreatywności i ukończyłam kurs graficzny oraz aranżacji wnętrz. Zaczęłam tworzyć dla znajomych grafiki na potrzeby druku i udzielać porad związanych z aranżacją wnętrz, a wolnym czasie nie rozstawałam się z aparatem ponieważ pasjonowała mnie fotografia.
Moją pierwszą pracą było stanowisko osoby odpowiedzialnej za ekspozycję towaru w jednej z polskich sieciówek. To wtedy miałam styczność z visual merchandisingiem. Mimo, że moja praca spełniała dekoratorskie zapędy to przez fakt, że większość aranżacji była odtwarzana na podstawie instrukcji z dostarczonych z centrali była dla mnie ograniczeniem. Zrezygnowałam z tego stanowiska bo wiedziałam, że chcę i mogę robić więcej. Wtedy otrzymałam propozycję współpracy jako fotograf w sklepie internetowym. Były to czasy kiedy większość sprzedaży w polskim e-commerce odbywała się w na popularnym serwisie (wtedy jeszcze w większości aukcyjnym), a poza opcją “promuj aukcję” nie było innych możliwości by wyróżnić się na tle konkurencji.
Wtedy zrozumiałam, że odpowiednia ekspozycja produktu wpływa na sprzedaż nie tylko stacjonarnie, ale również w internecie.
Unikatowe zdjęcia, kreacja graficzna aukcji nie tylko przyciągały uwagę klientów, ale również skłaniały ich do zakupów. Wtedy zrodził się pomysł na powstanie VM Design, które miało oferować wsparcie w zakresie sprzedażowej ekspozycji produktów i profesjonalną fotografię produktową.
Zaczęłam również zdobywać wiedzę w zakresie marketingu i e-commerce, którą pogłębiałam i weryfikowałam również prowadząc własne projekty sprzedażowe.
Kolejne propozycje współpracy umożliwiły mi poznanie nowych branż i nabieranie coraz większego doświadczenia i praktyki. I tak już od od ponad 12 lat jestem związana z marketingiem, e-commerce oraz wizerunkiem a projekt VM Design zyskał nowy zakres. Visual merchandising ewoluował w visual marketing, bo jestem przekonana, że odpowiednia ekspozycja produktów i usług ma ogromne znaczenie. Nie tylko w sposób w jaki są pokazane, ale również gdzie poprzez wybór odpowiednich kanałów komunikacji.
Posiadam doświadczenie w prowadzeniu kampanii online i offline. Od stworzenia strategii poprzez prowadzenie komunikacji, kampanii Meta Ads, aż po organizację ekspozycji wystawienniczej, gdzie zdobyłam dla klienta statuetkę Acantus Aureus przyznawaną przez Międzynarodowe Targi Poznańskie za uczestnictwo w targach ze stoiskiem najbardziej sprzyjającym realizacji strategii marketingowej.
Pracowałam w branży, modowej, optycznej, gastronomicznej, wnętrzarskie oraz poligraficznej. Zarówno w B2C i jak i B2B.
Przy prowadzeniu komunikacji kładę nacisk na autentyczność i przywiązanie klienta do danej marki.
Każdą współpracę rozpoczynam od analizy z klientem dotychczasowych działań, a następnie skupiam się na określeniu kluczowych celów. Do każdego projektu podchodzę indywidualnie, ponieważ każdy biznes jest inny. Jeśli Twoja firma potrzebuje wsparcia marketingowego chętnie Ci pomogę. Uwielbiam nowe projekty i współpracę z inspirującymi ludźmi. Mam nadzieję, że zainspiruję również Ciebie, a Twoja firma stanie się częścią historii VM Design.
Opinie
BEZPŁATNA KONSULTACJA
Umów się na bezpłatną, niezobowiązującą konsultację.